مجله ی فروشگاهی جی اس ام ها
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هرآنچه می‌خواهید در مورد شرکت سوپرسل بدانید

شرکت سوپرسل، تولیدکننده‌ی بازی‌های موبایل است که در دفتر مرکزی خود واقع در هلسینکی فنلاند مستقر می‌باشد. در حال حاضر این کمپانی دفاتر فعال دیگری نیز در سانفرانسیسکو، سئول و شانگهای دارد. ما در این مقاله به چگونگی شکل گیری سوپرسل و روند رشد آن از زمان آغاز فعالیت تا به امروز خواهیم پرداخت.

معرفی شرکت سوپرسل

میکو کوجیسوجا و ایکا پانانن، موسسان شرکت سوپرسل هستند. آن‌ها از سال ۱۹۹۹ در کمپانی ساخت بازی‌های موبایل سومیا فعالیت داشته و در سال ۲۰۱۰ هر دو از این شرکت جدا شدند. آن ها تصمیم به ایجاد یک سیستم استارت آپی برای ساخت بازی گرفته بودند.

از زمان راه اندازی در سال ۲۰۱۰ تا به امروز، سوپرسل پنج بازی Hay Day، Clash of Clans، Boom Beach، Clash Royale و  Brawl Stars را به بازار ارائه داده است. هدف این شرکت تولید بهترین بازی‌ها است. بازی‌هایی که توسط افراد بیشتری انجام شود، سال‌ها ماندگار باشد و برای کاربران نوستالژیک باقی بماند.

هرآنچه می‌خواهید در مورد شرکت سوپرسل بدانید

داستان شکل گیری سوپرسل

سوپرسل در تابستان ۲۰۱۰ متولد شد. در آن زمان، بینان‌گذاران هیچ ایده‌ی قطعی برای ساخت شرکت نداشتند. هدف آن‌ها فقط ساخت و عرضه‌ی بازی‌های عالی بود که مردم سال‌ها با آن‌ها بازی کنند. به طور کل، سوپرسل بر اساس پند باور اصلی بنا شد:

بهترین تیم می‌تواند بهترین بازی‌ها را بسازند

سوپرسل از این جمله‌ی ساده برای توصیف ایده خود در مورد نوع جدیدی از شرکت‌های بازی سازی استفاده کرده و مردم را در مرکز فعالیت خود قرار داده‌اند. به طور دقیق‌تر، آن‌ها تیم بازی سازی خود را شبیه به یک تیم ورزشی تشکیل دادند. با این تفاسیر ماموریت پروژه و همچنین مدیریت ماموریت تعیین شده می‌تواند موجب کنار هم قرار گرفتن استعدادها و فراهم شدن شرایط رشد شرکت ، در راستای هدف ساخت بهترین بازی‌ها شود. بدون شک ایجاد چنین فضایی باعث افزایش بهره‌وری تیم سازنده خواهد شد. به همین دلیل بود که اهداف مالی برای صاحبین امتیاز شرکت، در وهله دوم قرار گرفت. در طی سال‌های فعالیت این شرکت، کارمندان و صاحبین آن اذعان دارند که کار تیمی برتری بیشتری نسبت به کار انفرادی بهترین متخصصین دارد.

سلول‌های کوچک و مستقل

بهترین و با کیفیت‌ترین کارها را تیم‌های کوچک و مسئولیت پذیر انجام می‌دهند. در این تیم‌ها هر عضو به صورت مشتاقانه وظایف خود را انجام می‌دهد. به همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند تا سبک سازمانی خود را به سمت تشکیل تیم‌های بسیار کوچکی که آن‌ها را سلول می‌نامیدند سوق دهند. هر بازی را یک سلول طراحی کرده و به صورت کاملا مستقل عمل می‌کنند. supercell مجموعه‌ای از این سلول‌ها است. این سبک سازمانی سوپرسل صرفا برای افزایش سرعت کار و اشتیاق کارکنان تشکیل شده است.

هرآنچه می‌خواهید در مورد شرکت سوپرسل بدانید

بازی‌هایی که مردم سال‌ها بازی خواهند کرد

بسیاری از مردم در سراسر جهان طرفدار بازی‌هایی مانند world of Warcraft بودند. بازی‌هایی که  اغلب افراد ماه‌ها و حتی سال‌ها با آن‌ها بازی کردند. رویای تیم سوپرسل، ساخت سرویس‌های بازی با طول عمر طولانی مانند world of Warcraft بوده و قصد داشتند تا گسترده‌ترین طیف کاربری را ایجاد کنند. دو اصل اساسی برای ساختن چنین بازی‌هایی، سادگی و سرگرم کننده بودن بازی و همچنین قابل استفاده بودن برای اکثر افراد جامعه است. بازی‌هایی که بتوان آن‌ها را با دوستان و افراد دیگر به اشتراک گذاشت، بسیار لذت بخش خواهند بود.

اولین پلتفرم بازی سوپرسل

کوجیسوجا و پانانن، با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورو در شرکت و دریافت ودیعه دولتی به ارزش ۴۰۰ هزار یورو از دولت فنلاند، منابع مالی لازم برای تولید اولین بازی خود را فراهم نمودند. دفتر اول سوپرسل در Niit Kumpu در Espoo فنلاند بود. یک اتاق ۳۰ متری، ۶ میز که از دفتر بازیافت تهیه شده بودند و البته یک دستگاه قهوه ساز، تمام چیزهایی بودند که برای شروع کار در اختیار تیم قرار داشت. پس از مدتی تعداد افراد مشغول به کار در آن دفتر به ۱۵ نفر رسید.

در همین شرایط بود که اولین بازی تیم سوپرسل ساخته شد. نسخه‌ی بتای Gunshine ، در فوریه ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده و نسخه آزمایشی آزاد آن چند ماه بعد راه‌اندازی شد. حتی سوپرسل اقدام به برنامه‌ریزی نسخه موبایل و تبلت این بازی کرده بود. در تابستان ۲۰۱۱، این بازی ماهانه حدود نیم میلیون بازیکن داشت. اما بعد از مدتی تیم متوجه شدند که بازیکنان Gunshine بعد از یک الی دو ماه از این بازی خسته می‌شوند و این یعنی به عنوان یک بازی ماندگار نمی توانست پیشروی کند و از هدف سوپرسل دور و دورتر می‌شد. این بازی هرگز به یک پدیده بازار انبوه تبدیل نمی‌شد.

هرآنچه می‌خواهید در مورد شرکت سوپرسل بدانید

این شرکت بر پایه همین تجربیات سازنده و جزئیات کوچک بنا شده است. اما تمامی این تجارب منجر به گسترش سوپرسل شد. به عنوان مثال با اجرای Gunshine و ارائه‌ی آن، شرکت اکسل در سال ۲۰۱۱، ۸ میلیون یورو در سوپرسل سرمایه‌گذاری کرد. اما در نهایت در نوامبر سال ۲۰۱۱، این بازی دی اکتیو شد.

بازی‌های موبایل

برنامه‌ریزی‌های نسخه‌ی موبایل Gunshine در همان ابتدا، این حقیقت را مشخص کرد که قرار نیست نتیجه چندان خوبی داشته باشد. توسعه دادن تجربه‌ی حرکات ماوس و صفحه کلید در صفحات لمسی موبایل، بسیار متفاوت و پیچیده بود. سلیقه‌ی کاربران در بازی‌های دسکتاپ هیچ شباهتی به بازی‌های موبایل نداشت. بازی موبایل باید سرگرم کننده باشد حتی اگر کاربر فقط چند دقیقه وقت بازی با آن را داشته باشد.

انقلاب استراتژیک سوپرسل

استراتژی سوپرسل در تولید نسخه‌‌ی بازی موبایل مشکل اصلی بود.زمانی که iPad های سفارش داده شده برای شرکت به دست کارمندان رسید، متوجه شدند که چقدر عملکرد آن مورد پسند تیم قرار گرفته است. نحوه کارکردن با iPad، جرقه‌ی ایجاد پلتفرم نهایی بازی‌های سوپرسل بود. به محض این که تصمیم نهایی ایجاد پلتفرم جدید گرفته شد، سوپرسل تمامی نسخه‌های تولید شده‌ی خود در وب و فیس‌بوک را متوقف کرد و شروع به طراحی استراتژی مناسب برای تبلت‌ها و iPad ها نمود. قرار بود بعد از ساخت این نسخه‌ها، آن‌ها را برای استفاده در موبایل اصلاح کنند. با گذشت زمان، سوپرسل متوجه شد که موبایل‌های هوشمند رشد بیشتری نسبت به تبلت‌ها دارند. به همین دلیل استراتژی خود را به سمت ” اول موبایل” تغییر داد.

در ابتدای کار، این تغییر کاربری بازی‌های بسیار سخت بود اما در حال حاضر می‌توان با قطعیت گفت که تحمل تمام آن دشواری‌ها، کاربری بسیار منطقی و نتیجه بخش بوده است. چیزی که در پاییز ۲۰۱۱ کمتر مشهود بود. سخت‌ترین تصمیم آن دوره از رده خارج کردن بازی Magic secret بود. یک تیم پنج نفره‌ی پرشور، ۶ ماه تمام، به صورت شبانه روزی روی این بازی کار کرده بودند. این بازی بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسید و تا قبل از آن هیچ بازی مشابهی در فیس بوک وجود نداشت. اما هدف سوپرسل بسیار بزرگتر بود. سرنوشت تیم Magic secret چه شد؟ تیم Magic، با شرکت هم هدف شدند و نبوغ خود را برای استفاده از بازار موبایل و تبلت کار گرفتند. نتیجه این همکاری ساخت بازی Clash of Clans بود.فکر می‌کنم تغییر رویه‌ی تیم، نتیجه بسیار ارزشمندتری به همراه داشت. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

نسخه بتا

در اوایل سال ۲۰۱۲، سوپرسل ۵ تیم کوچک داشت که هر کدام جداگانه روی بازی‌های جدید برای تبلت و موبایل‌ها کار می‌کردند. باور سوپرسل این بود که حداقل یکی از این بازی‌ها موفق خواهند شد. Supercell از زمان شکست Gunshine چیزهای زیادی آموخته بود. مهم‌ترین درس آن، این بود که بهتر است بازی‌ها را زودتر بکشیم تا دیرتر. اگر یک بازی کارایی و استقبل کننده‌ی زیادی نداشته باشد، یا به اندازه کافی سرگرم کننده نباشد، معمولا نشانه این است که باید مدت‌ها قبل از بین برده می‌شد. بر همین اساس بود که این شرکت، در فوریه ۲۰۱۲ اولین بازی موبایل خود به نام Pets vs. Orcs ا از بین برد. همچنین در بهار همان سال بازی دیگری با نام secret Tower را از بین برد.

هرآنچه می‌خواهید در مورد شرکت سوپرسل بدانید

بازی دیگر این گروه، یک بازی کشاورزی با نام Soil بود که بعدها Hay Day  نام گرفته بود. هدف سوپرسل توسعه یک بازی کشاورزی بود که به طور خاص برای موبایل و دیگر دستگاه‌ها تاچ طراحی شده باشد. دو مسئله مهم برای طراحان وجود داشت. اولی رابط کاربری بود. آن‌ها می‌خواستند بیشتر از قدرت کششی در تاچ و سایر کنترل‌های خاص صفحات لمسی استفاده کنند. مورد دوم، بحث ارتباطات و سوشال بین کاربران بود. برای رسیدگی به این مسئله، تیم بازی سازی یک مکانیزم معاملاتی در زمان بازی طراحی کردند که بازیکنان با استفاده از آن می‌توانستند مواد اولیه این بازی را بین خود خریداری و یا بفروشند.

 

در ماه می ۲۰۱۲، Hay Day beta در کانادا پخش شد. تا آن لحظه، تمامی نسخه‌های تولیدی توسط سوپرسل، منجر به کشته شدن آن بازی‌ها شده بود. تعدادی از آن بازی‌ها حتی علاقه اولیه کاربران را نیز به خود جلب کرده بودند، ولی به سرعت تعامل بازیکنان رو به زوال رفت. اما Hay Day  متفاوت بود. این بازی یک کاندید دیوانه و سریع الرشد بود. شرکت supercell، کم کم متوجه شد به چیزی که می‌خواستند، رسیده‌اند.

Hay Day

این بازی در تاریخ ۲۱ ژوئن در سطح جهانی منتشر شد. تمامی کسانی که در آن زمان در supercell کار می‌کردند، قطعا این تاریخ را دقیق بخاطر می‌آورند زیرا در شب Midsummer’s Eve که یک جشن عمومی بزرگ در فنلاند است وارد بازار جهانی شد.

زمان نشر این بازی، تقریبا هیچ پشتیبانی از بازیکنان نداشتند، زیرا هرگز تصور نمی‌کردند چنین موقعیتی داشته باشند. به همین دلیل همه‌ی کسانی که در supercell کار می‌کردند درکلبه‌های تابستانی خود آنلاین بودند و در حالی که از جشن‌های زیبای نیمه تابستان لذت می‌بردند به درخواست‌های پشتیبانی بازیکنان پاسخ می‌دادند. این تجربه، به سوپرسل آموخت که دیگر هیچ وقت بازی‌های مهم خود را در تعطیلات ملی کشورها منتشر نکنند.

Clash of Clans

درست قبل از شروع تعطیلات تابستانی فنلاند، در ماه جولای، این شرکت بازی دیگری را برای بتا در کانادا منتشر کردند. اسم این بازی Magic بود. بعدها این نام به Clash of Clans تغییر پیدا کرد. افراد زیادی طرفداران بازی‌های استراتژیک آنی بودند و خیلی از نمونه‌های مشابه را به صورت آنلاین و با سایر سیستم عامل‌ها بازی کرده بودند، Magic راهی بود برای این که طیف گسترده‌تری از افراد بتوانند با موبایل خود بازی کنند. سوپرسل قصد داشت با استفاده از برخی ویژگی‌های منحصر به فرد رابط لمسی، یک تجربه بازی بسیار خاص در تبلت و موبایل ایجاد کند. هدف دیگر آن‌ها این بود که تا حد امکان بازی را به یک نسخه جمعی و همگانی تبدیل کنند.

هرآنچه می‌خواهید در مورد شرکت سوپرسل بدانید

Clash of Clans در آگوست ۲۰۱۲ در سطح جهانی راه‌اندازی شد. ۶ ماه زمان برای توسعه این بازی صرف شد و بعد از گذشت ۳ماه از انتشار آن، به پرطرفدارترین بازی آمریکا تبدیل شد. تیم طراحی این بازی متشکل از ۱۴ نفر می‌باشد. ۱۴ نفر که پرسود ترین بازی جهان را طراحی کرده‌اند.بله، پرطرفدارترین در سطح جهان. این آمار متعلق به سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ می‌باشد. Clash of Clans و Hay Day هر دو به طور همزمان رشد کردند اما کلش به سرعت از آن پیشی گرفت.

Battle Buddies

 پنجمین بازی که روی آن کار شد، بازی Battle Buddies نام داشت. یک بازی تیراندازی تاکتیکی که بازیکن مقابل بازیکن قرار می‌گرفت و با هم بازی می‎‌کردند. این بازی با الهام از بازی‌هایی مانند UFO ساخته شده، اما هیچ گاه به اندازه کافی مورد توجه بازیکنان قرار نگرفت. به این بازی نیز از نسخه بتا خارج شد و سوپرسل آن را از بین برد.

در سال ۲۰۱۳، شرکت ژاپنی گونگ هو همکاری خود را با هم آغاز کردند.هر دو شرکت توافق کردند تا تبلیغات بازی‌های یکدیگر را در اپلیکیشن‌های خود انجام دهند. این همکاری ادامه یافت تا اکتبر سال ۲۰۱۳ که گونگ هو، ۱٫۱ میلیارد یورو برای دریافت مقداری از سهام سوپرسل پرداخت کرد.

هرآنچه می‌خواهید در مورد شرکت سوپرسل بدانید

 Supercell بازی‌های بی‌شماری را در مراحل مختلف توسعه از رده خارج کرده است. علاوه بر Clash of Clans، Hay Day و Boom Beach، تنها دو بازی دیگر توانستند وارد بازار جهانی شوند. این دو بازی با نام‌های Clash Royale و Brawl Stars شناخته شده‌اند.

زمانی که به رزومه‌ی این شرکت نگاه می‌کنیم، به راحتی می‌توانیم متوجه شویم که روند ساخت بازی برای آن‌ها همچنان پر زحمت بوده و تفاوتی با روزهای اول کاری آن‌ها ندارد. چرا که تیم‌های فعال همواره به دنبال ایده‌های خلاقانه، پرطرفدار و همچنین عملی هستند. با وجود شکست‌های مکرر پروژه‌های این شرکت، کارمندان و طراحان همچنان به کار خود با انگیزه بیشتر ادامه می‌دهند، و این یعنی روحیه هدفمند تیمی و کار گروهی در سایه یک چشم انداز درست همیشه نتیجه بخش خواهد بود.

بعد از گذشت ۲ سال از ساخت بازی Clash of Clans، Boom Beach در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. سرعت فراگیری این بازی به قدری بالا بود که در سال ۲۰۱۵ رکورد بازی Hay Day را شکاند و در بین ۳۰ اپلیکیشن پرطرفدار آیفون قرار گرفت.

صاحبین اصلی سوپرسل

کونگ هو و سافت بنک که تا آن زمان ۵۱ درصد از سهام سوپرسل را در دست داشتند، با دیدن این حجم از موفقیت شرکت، ۲۲٫۷ درصد دیگر از سهام این شرکت را خریداری کردند. در ماه جون سال ۲۰۱۶، ۸۱٫۴ درصد از سهام سوپرسل توسط کنسرسیومی از لوکزامبورگ خریداری شد. نیمی از سهام این کنسرسیوم متعلق به هلدینگ تنسنت بود. در حال حاضر تنسنت صاحب برند سوپرسل است و سهام خود را در این شرکت با پرداخت ۴۰ میلیون دلار به ۵۱٫۲ درصد رسانده است.

جایگاه فعلی شرکت سوپرسل بسیار قابل توجه است اما خود این شرکت می‌گوید که در ابتدای راه قرار داشته و نتیجه‌ای که جهان تا به امروز از عملکرد آن‌ها دیده است، فقط یک شروع هیجان انگیز است. گویا قرار است نقطه نظر مردم جهان نسبت به بازی‌های موبایل و به طور کلی بازی‌ها را تغییر دهند.

0
دیدگاه‌های نوشته

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
چگونه محصول را خریداری کنیم!
شما با انتخاب محصولات و اضافه کردن آنها به سبد خرید و انجام مراحل خرید می توانید خرید خود را کامل کنید.
آیا این وب سایت مطمئن است؟
وب سایت جی اس ام ها با سابقه طولانی در زمینه فروش محصولات مختلف و با داشتن نماد اعتماد به صورت رسمی در سیستم ساماندهی کشور ثبت شده است.
چگونه باید هزینه محصولات پرداخت شو؟
شما می توانید با یکی از کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه اینترنتی اقدام به پرداخت خرید خود نمایید.